Kosmetiikan uusi tuleminen- vegaaniset tuotteet valtaavat alaa

Vegaaniset tuotteet tekevät markkinoille tuloaan yhä vahvemmin, eikä ihme. Onhan tuotteet ympäristön kannalta kestäviä ja laatu huikeaa. Eikä asia suinkaan ole uusi, sillä asian takana on Suomessakin [oma liitto: https://vegaaniliitto.fi/ joka] on toiminut jo vuodesta 1993 saakka hyvän asian ääneen puhujana.

Helppo ja varma vegaaninen tuote ympäristötietoisille trend settereille on Olaplex ja sen hoitosarja, jota saa kätevästi tilattua suoraan netistä. Hinnatkaan eivät huimaa päätä ja tuotesarja on sangen riittoisa. Yleisilmeen minimalistisuus ei suinkaan kuitenkaan kerro tavanomaisuudesta, vaan on harkittu osa ekologisen näkökulman tarjoamista laajoille hoitotuotteiden ja varsinkin hiustenhoitotuotteiden markkinoille. Hiustenhoidolla on pitkät perinteet ja se on osa maailmanlaajuista ilmiötä, jossa ihmiset ilmaisevat itseään ja nauttivat kehollisuudestaan. Hiusten hoitoon saa neuvoja hyvinkin arvostetuilta tahoilta, kuten vaikkapa apteekeista ja heidän nettisivuiltaan. Eikä ihme, sillä hiuksilla pystytään ilmaisemaan paljon, mutta myös hiusten kunnolla. Monesti myös hiusten ja hiuspohjan vaivat selätetään oikeanlaisilla tuotteilla jo alkuunsa.

Ekotekona ei vegaanisiakaan tuotteita tarvitse ostaa, vaan markkinoiden laatuun ja valikoimaan voi jo perehtyä itsensä hemmottelunkin kannalta. Monet alalla olevat parturit ja kampaajat ovat siirtyneet vegaanisiin tuotteisiin, ei aatteen vuoksi, vaan siksi, että tuotteet ovat kertakaikkisen mainioita ja valikoimaa on huomattava määrä aiempia vuosia enemmän. Asiakaskuntaa ovat kaikki lapsista vanhuksiin, eikä hintaeroakaan pääse syntymään muihin tuotteisiin verrattuna.

Miten sitten pääsee alkuun vegaanisten tuotteiden suosimisessa nyky-yhteiskunnassa? Vegaani- merkkiä on alettu käyttää yhä laajemmin ja sitä hyödynnetään markkinoinnissa. Kyseessä on vihreä brändi, jossa usein lukee “vegan”. Lisäksi parturit mainostavat usein olevansa vegaanisia ja ellei mainosta, voi lempiparturiltaan kysyä aina vegaanista vaihtoehtoa. Aina sellaista ei tarjolla, mutta sellainen on ehdottoman helppo ottaa mukaan tuotevalikoimaan.

Yhteiskunnallisesti kestävä kulutus on siis valtaamassa maailmaa jopa itsensä hemmottelun parissa. Tämä tekee hemmottelustakin yhä ihanampaa. Onhan hiukset kautta aikain olleet ihmiskunnalle kuin sulat riikinkukolle – tapa olla, ilmaista itseään, lisääntyä, erottua, suojautua, ilmaista terveyttä ja voimaa, tanssia ja ilakoida. Eikä ihmiset ole nisäkkäinä vielä kovinkaan kauaksi päässeet luonnosta, joten arvostetaan sitä, mitä olemme. Osa luontoa, kuten riikinkukko kuvioineen, olento arvostamassa omaa luontoaan.

Posts created 21

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
cenote